TÜBİTAK SAGE’nin müşterileri, ürün ve hizmetleri ile ilgisi olan, doğrudan veya dolaylı, olumlu ya da olumsuz yönde ürün ve hizmetlerden etkilenen veya TÜBİTAK SAGE’yi etkileyen kişi, grup veya kurumlar paydaşlarımızı oluşturmaktadır.
Paydaşlarımızın ilettiği geribildirimler ile; TÜBİTAK SAGE’den beklenenler, alınan ürün ve hizmetler ile ilgili memnuniyet derecesi ile ilgili bilgiler edinilerek, memnuniyeti artırmak, şikayetleri çözüme kavuşturmak ve daha iyi ürün ve hizmetler sağlayabilmek amaçlanmaktadır. Bu sebeple kurumumuz tarafından yürütülen projeler; hizmet verilen kalibrasyon ve test faaliyetleri kapsamında şikayetlerinizi, görüş ve önerilerinizi iletmenizden memnuniyet duyarız.
Geribildirimlerin Ele Alınması
Geribildirimler Paydaş Geribildirim Formu kullanılarak sage@tubitak.gov.tr adresine e-posta ile iletilmelidir. Geribildirim TÜBİTAK SAGE Kalite Yönetim Temsilcisi koordinasyonunda ilgili kısımlarca ele alınıp, objektif bir şekilde değerlendirilmekte; şikayet ise düzeltici işlem, öneri ise iyileştirme önerisi TÜBİTAK SAGE içerisinde başlatılarak takip edilmesi sağlanmaktadır.
Geribildirimin alındığına dair bilgi ve geribildirim takip numarası geribildirim sahibine e-posta ile iletilecektir. Geribildirimin durumu hakkında mesai saatleri içinde ilgili geri bildirim takip numarası belirtilerek sage@tubitak.gov.tr adresinden e-posta ile bilgi alınabilir.
Çözüm önerileri ile ilgili onay alınması gerekmesi durumunda geribildirim sahibi ile iletişime geçilmektedir. Endüstriyel Hizmetler kapsamındaki şikayetlerde çözüm önerisinin geribildirim sahibi tarafından kabul edilmemesi durumunda http://www.sage.tubitak.gov.tr/hizmetlerimiz/hizmet-başvurusu alanında yer alan “Endüstriyel Hizmet Koşulları Belgesi "Anlaşmazlıkların Hali" maddesine göre işlemler gerçekleştirilmektedir. Projeler kapsamındaki şikayetlerde çözüm önerisine onay alınamaması durumunda Proje Sözleşmesi’nde belirtilen esaslara göre işlemler gerçekleştirilmektedir. Şikayetin ele alınmasında varsa şikayete konu personel yer almaz.
TÜBİMER kanalıyla TÜBİTAK SAGE’ye iletilen geribildirimler yazılı geribildirim olarak ele alınarak gerekli faaliyetler gerçekleştirilir.
Müşteri memnuniyetinin izlenmesi amacıyla Paydaş Memnuniyeti Değerlendirme Talimatı ile verilen veriler izlenir ve Yönetim Gözden Geçirme Toplantıları ile değerlendirilir. Paydaş Memnuniyeti Anketi ile birlikte iletilen şikayet ve önerilere ilişkin gerekli faaliyetler gerçekleştirilir.
Sözlü veya yazılı olarak iletilen şikâyetlerin olması durumunda, şikâyeti alan çalışanlar tarafından Düzeltici İşlem Talimatı’na göre düzeltici işlem talebinde bulunulur. Şikayetle ilgili yazılı iletilen belge/yazı var ise, ilgili düzeltici işleme eklenir.
Sözlü veya yazılı olarak iletilen öneri olması durumunda, öneriyi alan çalışanlar tarafından Düzeltici İşlem Takip Sistemi üzerinden iyileştirme önerisi talebinde bulunulur. Öneri ile ilgili yazılı iletilen belge/yazı var ise, ilgili iyileştirme önerisine eklenir.
Geribildirimler Düzeltici İşlem Takip Sistemi üzerinden izlenir ve aşağıdaki bilgilerin geribildirim sahipleri ile paylaşılması Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından sağlanır :
- Geribildirim alındığında,
- Geribildirime yönelik çalışmalar planlandığında,
- Planlanan çalışmalar için geribildirim sahibinden onay alınması gerektiğinde.
Geribildirim ile ilgili işlemler gerçekleştirildikten sonra, sonuç e-posta ile geribildirim sahibine bildirilir.
Geribildirim sahibi ile ilgili kişisel bilgiler sadece geribildirimlerin ele alınması süreci için kullanılmaktadır. Geribildirimin içeriği hariç kişisel bilgiler, öneri ve şikayetlerinin yanıtlanması için işlem yapması gerekli çalışanlar dışında geribildirim sahibi açıkça rıza göstermedikçe veya yasal bir zorunluluk olmadıkça hiç bir kişi ya da kurum veya kuruluş ile paylaşılmayacak, amacı dışında kullanılmayacaktır.
Geribildirim yönetimi sürecinin ve ürün ve hizmet kalitesinin sürekli iyileştirilmesi adına geribildirim yönetimi süreci hakkındaki değerlendirmelerinizi ve görüşlerinizi sage@tubitak.gov.tr adresine iletebilirsiniz. Değerlendirme ve önerileriniz süreç iyileştirme amacıyla detaylı olarak analiz edilecektir.
Arıza Bildirimleri
TÜBİTAK SAGE tarafından teslim edilen ürünlere yönelik arıza bildirimleri Arıza Bildirim Formu kullanılarak sage@tubitak.gov.tr adresine gönderilmelidir.
Arıza bildirimleri TÜBİTAK SAGE Entegre Lojistik Destek Grubu koordinasyonunda ilgili kısımlarca ele alınıp değerlendirilmektedir. Çözüm önerileri ile ilgili olarak bildirim sahibi ile iletişime geçilmektedir.