- DÜŞÜK BASINÇ TESTİ
- YÜKSEK/DÜŞÜK SICAKLIK TESTİ
- SICAKLIK ŞOKU TESTİ
- GÜNEŞ IŞIMASI TESTİ
- YAĞMUR TESTİ
- NEM TESTİ
- TUZ SİSİ TESTİ
- KUM VE TOZ TESTİ
- İVME TESTİ
- TİTREŞİM, ŞOK, GEMİ GÜVERTESİ TESTİ
- ŞOK (DÜŞÜRME) TESTİ
- BUZLANMA / DONMA TESTİ
- ELEKTROSTATİK BOŞALMA TESTİ
- HİDROSTATİK BASINÇ TESTİ
- YAPISAL BÜTÜNLÜK VE SIZDIRMAZLIK TESTİ
- MOBİL YÜKSEK/DÜŞÜK SICAKLIK TESTİ
- İSTİF TESTİ
Çevre Şartları Test Talebi
Çevresel testler, askerî ve sivil amaçlı kullanılan alt sistem ve sistemlerin, ömür döngüleri boyunca maruz kalabilecekleri çevre koşullarına karşı olan dayanım ve performanslarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmektedir.
TÜBİTAK SAGE Çevre Şartları Altyapısı (ÇŞA), TS EN ISO/IEC 17025 standardına göre 2012 yılında Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından akredite edilmiştir. Altyapının akreditasyon kapsamı ve sertifikasına www.turkak.org.tr web adresinden erişilebilir.
Düşük Basınç Testi
Düşük Basınç (İrtifa) Testi, test edilen numunenin düşük basınç ortamına dayanabildiğini ve/veya düşük basınçta çalışabildiğini ve/veya ani basınç değişimlerine dayanabildiğini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği basınç koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Düşük basınç kabinlerinin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 500 standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
Düşük Basınç Kabini - I
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.000 mm x 1.000 mm x 1.500 mm
- Numune ağırlığı: En çok 2.000 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +100°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 20 ila % 80 bağıl nem
- Çalışma basıncı aralığı: Atmosfer basıncından 10 mbar’a kadar
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 5 bağıl nem
- Basınç doğruluğu: ±% 3
- Hızlı basınç düşüşü prosedürü (752 mbar’dan 188mbar’a en çok 15 saniyede düşüş) uygulayabilme kabiliyeti
Düşük Basınç Kabini - II
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.000 mm x 1.000 mm x 1.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 1.000 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +100°C
- Çalışma nem aralığı: % 20 ila % 80 bağıl nem
- Çalışma basıncı aralığı: Atmosfer basıncından 1 mbar’a kadar
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 5 bağıl nem
- Basınç doğruluğu: ±% 3
- Hızlı basınç düşüşü prosedürü (752 mbar’dan 188mbar’a en çok 15 saniyede düşüş) uygulayabilme kabiliyeti
Düşük Basınç Kabini – III
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 2.000 mm x 2.000 mm x 4.500 mm
- Numune ağırlığı: En çok 5.000 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +100°C
- Çalışma nem aralığı: % 20 ila % 80 bağıl nem
- Çalışma basıncı aralığı: Atmosfer basıncından 1 mbar’a kadar
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 4 bağıl nem
- Basınç doğruluğu: ±% 2,5
- Hızlı basınç düşüşü prosedürü (752 mbar’dan 188mbar’a en çok 15 saniyede düşüş) uygulayabilme kabiliyeti
Yüksek/Düşük Sıcaklık Testi
Yüksek ve Düşük Sıcaklık Testleri, yüksek ve düşük sıcaklık koşullarında numunenin güvenilirliğini, bütünlüğünü ve performansını belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numune, gerçek kullanım ve/veya depolama koşullarında karşılaşabileceği uygun yüksek veya düşük sıcaklık koşullarında uygun süre ile bekletilir. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. İklimlendirme kabinlerinin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 501 ve Metot 502 standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
İklimlendirme Kabini - I
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 2.000 mm x 5.500 mm x 2.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 3.500 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +90°C
- Çalışma nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 3 ila 5 bağıl nem
İklimlendirme Kabini - II
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.000 mm x 1.000 mm x 1.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 250 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +150°C
- Çalışma nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 3 ila 5 bağıl nem
- ESS testlerini (minimum 10°C/dk. sıcaklık değişim hızları ile) icra edebilme kabiliyeti
İklimlendirme Kabini - III
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 900 mm x 1.000 mm x 2.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 250 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +150°C
- Çalışma nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 3 ila 5 bağıl nem
(Drive-In) İklimlendirme Kabini
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 5.000 mm x 5.000 mm x 10.000 mm (Bu boyutlarda iki adet ayrı kabin bulunmaktadır. 5.000 mm x 5.000 mm x 21.300 mm boyutlarında tek bir kabin olarak da kullanılabilmektedir.)
- Numune ağırlığı: En çok 65.000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5.000 kg)
- Çalışma sıcaklık aralığı: -70°C ila +125°C
- Çalışma nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 4 bağıl nem
- Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi
Sıcaklık Şoku Testi
Sıcaklık Şoku Testi, test numunesinin, bulunduğu ortamdaki ani sıcaklık değişimlerine (>10°C/dk.), fiziksel bir hasar veya işletim performansında azalma ile karşılaşmadan dayanabilirliğini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği sıcaklık şoku koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. İklimlendirme kabinlerinin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 503 standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
İklimlendirme Kabini - I
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 900 mm x 1.000 mm x 2.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 250 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +150°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 3 ila 5 bağıl nem
İklimlendirme Kabini - II
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 2.000 mm x 5.500 mm x 2.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 3.500 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +90°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 3 ila 5 bağıl nem
İklimlendirme Kabini - III
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.000 mm x 1.000 mm x 1.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 250 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +150°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 10 ila % 98 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 3 ila 5 bağıl nem
- ESS testlerini (minimum 10°C/dk. sıcaklık değişim hızları ile) icra edebilme kabiliyeti
İklimlendirme Kabini - IV
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.300 mm x 700 mm x 900 mm
- Numune ağırlığı: En çok 150 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +150°C
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Sıcak ve soğuk bölmeler arasında ısıl şok testi yapabilme kabiliyeti (en fazla 1 dakika içerisinde)
(Drive-In) İklimlendirme Kabini
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 5.000 mm x 5.000 mm x 10.000 mm (Bu boyutlarda iki adet ayrı kabin bulunmaktadır)
- Numune ağırlığı: En çok 65.000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5.000 kg)
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +90°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 4 bağıl nem
- Sıcak ve soğuk bölmeler arasında hareketli araba sayesinde ısıl şok testi yapabilme kabiliyeti (en fazla 1 dakika içerisinde)
- Bir kabinde minimum 10°C/dk. sıcaklık değişim hızları ile test yapabilme kabiliyeti
- Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi
Güneş Işıması Testi
Güneş Işıması Testi, test numunesi üzerinde güneş ışıması kaynaklı ısınma ve aktinik (ışık kaynaklı bozunum) etkilerini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği güneş ışıması koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Güneş Işıması kabininin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir.
Teknik Özellikler
(Drive-In) Güneş Işıması Kabini (Henüz kullanıma alınmamıştır.)
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 4.000 mm x 4.000 mm x 10.000 mm
- Etki alanı (G x D): 3.000 mm x 8.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 65.000 kg
- Çalışma ışıma kuvveti aralığı: 55W/m² ila 1.120W/m²
- Çalışma sıcaklık aralığı: -10°C ila +60°C (solar lambalar kapalı) +10°C ila +60°C (solar lambalar açık)
- Çalışma nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem (solar lambalar kapalı). % 10 ila % 60 bağıl nem (solar lambalar açık)
- Işıma doğruluğu: ±% 4 veya ±15W/m² (hangisi büyükse)
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Nem doğruluğu: ±% 4 bağıl nem
- Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi
Yağmur Testi
Yağmur Testi, test numunesinin yağmur, su spreyi veya damlayan suya maruz kalması durumunda;
- Koruyucu kaplama, kutu ve sızdırmazlık elemanlarının suyun test numunesine girişini engellemedeki etkinliğini,
- Test numunesinin suya maruz kaldığı sırada ve sonrasında performans gereksinimlerini ne ölçüde karşıladığını,
- Test numunesinde yağmurdan kaynaklanan her türlü bozulmayı,
- Test numunesindeki her türlü su tahliye sisteminin performansını,
- Test numunesine paketleme tarafından sağlanan korumanın etkinliğini
belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği yağmur koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Yağmurlama kabinlerinin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 506 standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
Yağmur Test Kabini - I
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 2.000 mm x 2.000 mm x 5.500 mm
- Numune ağırlığı: En çok 3.500 kg
- Su basıncı: En az 276 kPa
Yağmur Test Kabini - II
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.000 mm x 900 mm x 900 mm
- Numune ağırlığı: En çok 500 kg
- Rüzgâr hızı: 18 m/s
- Damlama testi yapabilme kabiliyeti
(Drive-In) Yağmur Test Kabini – III
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 5.000 mm x 6.200 mm x 11.700 mm
- En Büyük Test Kalemi ölçüleri (Y x G x D): 3.500 mm x 3.500 mm x 9.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 65.000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5.000kg)
- Su basıncı: en az 276 kPa
- Motorlar için egzoz çıkışı ve temiz hava girişi
Nem Testi
Nem Testi, nemli ve sıcak ortamın test numunesi dayanımı üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numune, gerçek kullanım ve/veya depolama koşullarında karşılaşabileceği nem koşullarına uygun şartlarda, uygun süre ile bekletilir. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. İklimlendirme kabinlerinin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 507 standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
İklimlendirme Kabini - I
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 2.000 mm x 5.500 mm x 2.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 3.500 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +90°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 3 ila 5 bağıl nem
İklimlendirme Kabini - II
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.000 mm x 1.000 mm x 1.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 250 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +150°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 10 ila % 98 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 3 ila 5 bağıl nem
(Drive-In) İklimlendirme Kabini
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 5.000 mm x 5.000 mm x 10.000 mm (Bu boyutlarda iki adet ayrı kabin bulunmaktadır)
- Numune ağırlığı: En çok 65.000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5.000kg)
- Çalışma sıcaklık aralığı: -70°C ila +125°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 10 ila % 95 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±% 4 bağıl nem
- Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi
Tuz Sisi Testi
Tuz Sisi Testi, test numunelerinin koruyucu kaplamalarının ve işlenmiş yüzeylerinin etkinliğini tespit etmek ve tuz birikintilerinin test numunesinin fiziksel ve elektriksel özelliklerine olan etkilerini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numune tuz sisi ortamına maruz bırakılır. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Tuz Sisi kabinlerinin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 509 standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
Tuz Sisi Test Kabini - I
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.200 mm x 3.000 mm x 1.300 mm
- Numune ağırlığı: En çok 300 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: Ortam sıcaklığı ila +35°C
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
Tuz Sisi Test Kabini - II
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.000 mm x 1.500 mm x 500 mm
- Numune ağırlığı: En çok 220 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: Ortam sıcaklığı ila +35°C
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
(Drive-In) Tuz Sisi Test Kabini – III
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 3.000 mm x 3.000 mm x 10.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 10.000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5.000 kg)
- Çalışma sıcaklık aralığı: 25°C ila +50°C
- Çalışma bağıl nem aralığı: % 40 ila % 55 bağıl nem
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- Bağıl nem doğruluğu: ±4°C
- Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi
Kum ve Toz Testi
Kum ve Toz Testi, kumlu ve tozlu ortamlarda depolanan ve/veya kullanılan numunelerin bu koşullar altındaki bütünlüğünü ve performansını incelemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek depolama ve/veya kullanım koşullarında karşılaşabileceği kum ve toz koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Kum/toz kabininin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir.
Teknik Özellikler
Kum/Toz Kabini
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 2.200 mm x 10.000 mm x 2.200 mm
- Numune ağırlığı: En çok 5.000 kg
- Çalışma sıcaklık aralığı: +20°C ila +70°C
- Kum konsantrasyonu aralığı: 0,18 g/cm³ ila 2,7 g/cm³
- Toz konsantrasyonu aralığı: 10,5 g/cm³ ± 7 g/cm³
- Rüzgar hızı aralığı: 1,5 m/s ila 18,5 m/s
- Bağıl nem aralığı: ≤% 30
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
İvme Testi
İvme Testi, platform hızlanmalarından, yavaşlamalarından ve manevralarından kaynaklı ortaya çıkabilecek kararlı hâldeki eylemsizlik yüklerine karşı malzeme güvenilirliğinin, bütünlüğünün ve performansının nasıl etkilendiğini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test cihazına yerleştirilen numune yapısal/işlevsel/çarpışma koşullarında karşılaşabileceği ivme koşullarında uygun süre ile bekletilir. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. İvmelendirme cihazının teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 513 standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
İvmelendirme Cihazı
- İvme aralığı: 3 g ila 100 g
- 10 kg yük ile 100 g
- 400 kg yük ile 75g
- 000 kg yük ile 10g
- Santrifüj kol yarıçapı: 4.850 mm
- Test numunesi üzerinden ivme ölçümü yapabilme kabiliyeti
- Test numunesine test sırasında işlevsellik kontrolü yapılabilme kabiliyeti
- 48 kanal elektriksel Slip-Ring bağlantısı
- 6 kanal Fluid Rotary Joint (yağ, yakıt, basınçlı hava vb.) bağlantısı
- 3 kanal fiber optik bağlantısı
- 1 kanal ethernet bağlantısı
Titreşim, Şok, Gemi Güvertesi Testi
Titreşim, Şok ve Gemi Güvertesi Ekipmanları Mekanik Titreşim Testleri, test numunesinin ömür döngüsünde maruz kalabileceği titreşim veya şok kaynaklı yüklemelerin malzeme güvenilirliğini, bütünlüğünü ve performansını nasıl etkilendiğini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Dayanım şartları ve yükler, askerî/sivil standartlar ya da ilgili test numunesinin gerçek veya gerçeğe en yakın çalışma koşulları altında veri toplama sonucunda elde edilen bilgiler kullanılarak belirlenir. Laboratuvar ortamında sarsıcılar, titreşim/şok test cihazı kontrolcüsü, ivmeölçerler ve gerekli ise portatif şartlandırma kabini kullanılarak testler gerçekleştirilir. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Titreşim/Şok test cihazlarının teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G (Metot 514, Metot 516, Metot 528), MIL-STD-167-1/A standartlarına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
Titreşim/Şok Test Cihazı - I
- Rastgele (random) / sinüs kuvvet: 70.000 N
- Şok kuvveti: 140.000 N
- Frekans bant aralığı: 4-2.000 Hz
- En yüksek yer değiştirme (pk-pk): 76 mm
- En yüksek hız (sinüs/rastgele/şok): 2/2/3 m/s
- En yüksek ivme (sinüs/rastgele/şok): 85/85/110 g
- Kayar tabla boyutları: 1.200 mm x 1.200 mm
- Kayar tabla taşıma kapasitesi: 10.000 kg
- Statik yük kaldırma kapasitesi: 1.000 kg
Titreşim/Şok Test Cihazı - II
- Rastgele (random) / sinüs kuvvet: 20.000 N
- Şok kuvveti: 40.000 N
- Frekans bant aralığı: 4-2.000 Hz
- En yüksek yer değiştirme (pk-pk): 76mm
- En yüksek hız (sinüs/rastgele/şok): 2/2/3,5 m/s
- En yüksek ivme (sinüs/rastgele/şok): 90/90/150 g
- Statik yük kaldırma kapasitesi: 300 kg
(Ex-Proof) Titreşim/Şok Test Cihazı – III
- Rastgele (random) / sinüs kuvvet: 200.000 N
- Şok kuvveti: 400.000 N
- Frekans bant aralığı: 1-2.000 Hz
- En yüksek yer değiştirme (pk-pk): 76mm
- En yüksek hız (sinüs/gelişigüzel/şok): 2/2/2,5 m/s
- En yüksek ivme (sinüs/rastgele/şok): 85/85/100 g
- Statik yük kaldırma kapasitesi: 2.000 kg
- Kayar tabla boyutları: 1.200 mm x 1.750 mm
- Kayar tabla taşıma kapasitesi: 10.000 kg
Şok (Düşürme) Testi
Düşürme Testi, nakliye, kullanım ve tezgâh üstü işlemler sırasında oluşabilecek düşme durumları karşısında test numunesinin yapısal bütünlük, emniyet ve performansını incelemek amacıyla yapılmaktadır. Numune; nakliye, kullanım ve tezgâh üstü işlem koşullarında karşılaşabileceği mesafelerden düşürülür. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Düşürme Testi teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda uygun olarak gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 516 ve MIL-STD-648D/E standartlarına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Buzlanma / Donma Testi
Buzlanma/Donma Testi, buzlanmaya maruz kalan test numunesinin işlevsel performansını belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği buzlanma koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Buzlanma/Donma kabininin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir.
Teknik Özellikler
(Drive-In) Buzlanma/Donma Kabini
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 4.500 mm x 4.500 mm x 10.000 mm
- Numune ağırlığı: En çok 65.000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5.000 kg)
- Çalışma sıcaklık aralığı: -70°C ila +80°C
- Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
- 6 mm – 13 mm – 37 mm – 75 mm buz kalınlıkları oluşturabilme kabiliyeti
- Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi
Elektrostatik Boşalma Testi
Elektrostatik Boşalma Testi, test numunesinin personel kaynaklı elektrostatik boşalmaya maruz kalması hâlinde bütünlüğünü ve performansını incelemek amacıyla yapılmaktadır. Test numunesine, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği elektrostatik boşalma koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Elektrostatik Boşalma (ESB) cihazının teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle AECTP 500 Category 508 Leaflet 2 ve IEC 61.000-4-2 Part 4-2 standartlarına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
ESB Cihazı
- Gerilim değeri aralığı: 5 kV ila 30 kV
- Kapasitans: 500 pF
- Seri direnç: 500 Ohms ve 5.000 Ohms
- Boşalma endüktansı: <5mH
Hidrostatik Basınç Testi
Hidrostatik Basınç Testi, basınçlı kapların yüksek basınca karşı olan dayanımlarını belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Numunenin içerisine belli bir süre boyunca tanımlı basınç uygulanır. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Test cihazı kabiliyetlerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir.
Teknik Özellikler
Hidrostatik Test Cihazı
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.500 mm x 4.000 mm x 1.250 mm
- Çalışma basınç aralığı: 0 ila 1.000 bar
- Basınçlandırma hızı: En çok 20bar/sn.
- Basınç doğruluğu: ±% 3
- Akışkan: Su
- Sızıntı kontrolü için kabin içerisine yerleştirilmiş 4 adet kamera ile görüntü kaydedebilme kabiliyeti
Yapısal Bütünlük ve Sızdırmazlık Testi
Yapısal Bütünlük ve Sızdırmazlık Testleri, taşıma kutularının içerisinde oluşabilecek pozitif ve negatif basınç koşullarının yapısal bütünlüğe olan etkisini belirlemek ve sızdırmazlık gereksinimlerini karşıladığını doğrulamak amacıyla yapılmaktadır. Numunenin içerisi, tanımlı pozitif ve negatif basınç değerlerine getirilir. Sızdırmazlık testinde basınçlandırma işlemi sonunda belli bir zamandaki sızıntı miktarı ölçülür. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. Yapısal Bütünlük ve sızdırmazlık kabinlerinin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-648D/E standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Mobil Yüksek/Düşük Sıcaklık Testi
Mobil Yüksek ve Düşük Sıcaklık Testleri, kullanım ortamında numunenin yüksek ve düşük sıcaklık koşullarında performansını belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen veya ayrı bir yalıtımlı kabinde bulunan numune, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği yüksek veya düşük sıcaklık koşullarında uygun süre ile bekletilir. İlgili koşullarda iklimlendirilen numune kabinden çıkarılarak işlevsellik kontrolü yapılır. İklimlendirme kabininin teknik özelliklerine uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 501 ve Metot 502 standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.
Teknik Özellikler
Portatif İklimlendirme Cihazı
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): İstenen boyutta yapılabilmekte
- Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ila +150°C
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
Mobil İklimlendirme Aracı
- Kabin ölçüleri (Y x G x D): 1.230 mm x 1.300 mm x 4.500 mm
- Çalışma sıcaklık aralığı: -70°C ila +90°C
- Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
- İstenen boyutta yapılabilecek haricî yalıtımlı kabini iklimlendirebilme kabiliyeti
İstif Testi
İstif Testi, taşıma kutularının üst üste istiflenmesi veya üzerine farklı yüklemeler yapılması koşullarında numunenin yapısal bütünlüğünü belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Numunenin üzerine testin başarım gereksinimi kapsamında gerekli yük konularak tanımlı bir süre bekletilir. İlgili bekletmenin belli sıcaklık ve bağıl nem koşullarında yapılmasının istenilmesi durumunda uygun bir iklimlendirme kabini içerisinde test gerçekleştirilir. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kaydedilir. İstif Testi teknik kabiliyetlere uygun olan her tür askerî ve sivil standarda göre gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-648D/E standardına uygun çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.